Nieuwe artikelen

Sjoerd Stienstra

S. Stienstra De oprichter

Een eetdagboek bijhouden

Ik lees dat veel mensen die willen beginnen hun eetgewoonten te verbeteren niet goed weten waar ze moeten beginnen. Een goed begin is eerst kijken naar je houdige voedingsgewoonte of voedingsroutine. Om een kaart te brengen wat je zoal eet zal je een eetschema of eetdagboek moeten bijhouden. Het is onnodig om iedere dag bij te houden wat je eet, daar word je alleen maar depressief van. Echter bij verandering van eetgewoonte is het belangrijk om een indicatie te hebben van hoeveel je eet, en wat je eet. Een eetdagboek of voedingsschema helpt je daarbij.

Het eetdagboek

De meeste mensen weten niet hoe ze een eetdagboek moeten beginnen. Daarom bied ik iedereen die een eetdagboek wilt beginnen gratis een excel-bestand aan waar heel makkelijk een overzicht gegeven kan worden van de producten die je eet, de hoeveelheid en het totaal aantal calorieŽn.

Hij is hier te downloaden.

Dit excel-bestand stelt ťťn dag voor en is opgedeeld in verschillende maaltijden. U selecteert per maaltijd wat u gegeten heeft en de hoeveelheid. Automatisch wordt vervolgens het aantal eiwitten, vetten, koolhydraten en het aantal calorieŽn berekend. Na uw laatste maaltijd worden de totalen gegeven. Simpel en snel.

Mocht u advies willen over uw eetschema of eetdagboek. Dan kunt u uw excel-bestand mailen naar webmaster@sport-en-dieet.nl. U krijgt daarop van mij gratis advies.

Meer weten?

Eieren en cholesterol, gezond of ongezond?

Top 8 meest ongezonde dranken

Ananas - Waarom gezond?

Sport-en-dieet beschikt niet over onrealistische, onhaalbare diëtistenadviezen, maar voorziet u daarentegen van effectieve en efficiënte trainings- en voedingstips die u kunnen helpen bij het bereiken van uw doelen op een doelgerichte manier, zonder daarvoor te hoeven betalen.
Over de Auteur | Contact