Nieuwe artikelen

Sjoerd Stienstra

S. Stienstra De oprichter

Strakke buikspieren ontwikkelen tot een sixpack

In dit artikel geef ik richtlijnen, tips, do's en don't over hoe je een strakke buik kunt krijgen. Veel mensen zijn wekelijks terug te vinden in de sportschool in de hoop daar hun strakke buik te vinden. Ze doen een ton aan buikspieroefeningen, en toch lukt het ze niet die strakke buik te krijgen zoals die jongen die eens in de maand traint. Wat doe je fout? Wat is het geheim? Lees snel verder.

Myths rondom het krijgen van een strakke buik

1. Elke dag buikspieren trainen. Eindeloze setjes sit-ups, crunches en leg raises.

2. Tell sell introduceert...ab tronic. FAIL! Met andere woorden: Reclame spotjes die beweren dat u binnen 2 weken een afgetrainde six pack heeft door slechts 10 minuten gebruik te maken van hun apparaat.

3. Pillen, zalfjes of wondermedicijnen die u gegarandeerd een six pack opleveren.

Alle van bovenstaande uitspraken zullen niet zorgen dat u een strakke buik krijgt. Zij zorgen er hoogstens voor dat uw portemonnee lichter wordt en dat u niet doelgericht en effectief uw doel zal bereiken.

Het geheim achter de sixpack

Ik kan het niet nadrukkelijk genoeg zeggen; Iedereen heeft buikspieren, en iedereen heeft een sixpack! Sommige mensen hebben zelfs een eightpack.

Een strakke buik met zichtbare buikspieren krijgt u dus gratis bijgeleverd wanneer u een laag vetpercentage krijgt. Met laag bedoel ik dan een procentje of 10 of lager. (Zie: Wat is mijn vetpercentage?)

Een laag vetpercentage krijgt u dus door af te vallen.

Buikspieren door buikspieroefeningen

Ik zeg niet dat de buikspieroefeningen die u doet in de sportschool totaal zinloos zijn. Echter, wanneer u hoger dan 10 tot 12% in vetpercentage komt, dan kunt u buikspieroefeningen doen wat u wilt, ze zullen altijd verborgen zijn onder een laag(je) vet.

Train buikspieren gewoon 1 of 2 keer per week. Per keer 2 tot 3 oefeningen van drie sets.

Goede oefeningen zijn zoals eerder genoemd: leg raises, crunches, sit-ups.
Deze kunt u zowel voor de schuine buikspieren als voor de voorste buikspieren doen.

U kunt het accent bij deze oefeningen leggen op het uithoudingsvermogen van uw buikspieren, kracht of massa. Meer herhalingen leidt tot meer uithoudingsvermogen, meer gewicht (weerstand) en minder herhalingen leidt tot meer kracht en massa van de buikspieren. Het tweede zorgt er dus voor dat uw buikspieren sneller zichtbaar zijn. Echter blijf ik zeggen: Het is pas effectief (zichtbaar) in combinatie met een laag vetpercentage.

Meer weten?

In 5 stappen afvallen tot ieder gewicht

Waarom diŽten niet werken

Waarom heb ik altijd honger?

Sport-en-dieet beschikt niet over onrealistische, onhaalbare diëtistenadviezen, maar voorziet u daarentegen van effectieve en efficiënte trainings- en voedingstips die u kunnen helpen bij het bereiken van uw doelen op een doelgerichte manier, zonder daarvoor te hoeven betalen.
Over de Auteur | Contact